perjantai 18. lokakuuta 2013

Surkeiden sattumusten sarja: LookFantastic yms.

Ainakin vakituisesti blogiani lukevat muistanevat, että tilasin LookFantasticista Too Facedin ripsarin, joka paljastui täysin kuivaksi ja käyttökelvottomaksi. No lupasin vielä palata asiaan ja viimein reilu viikko sitten koko soppa selvisi. 




Minun piti siis lähettää ripsiväri takaisin LookFantasticille. Postikulut maksoivat 8e, kun halusin jonkun todisteenkin, että olen ripsivärin palauttanut ja tämä vaati paketin lähettämistä kirjattuna. Lisäksi minun piti skannata ja lähettää kopiot kahdesta postin kuitista LF:lle, jotta saan postimaksun hyvitetyksi. Lisäksi LF:llä oli todella tarkat vaatimukset palautuksen muotoseikoista. Paketissa tuli mm. lukea tietyt fraasit, jotta koko pakettia otetaan palautuksena vastaan. 
Paketin lähettämisen jälkeen lähetin heti kuiteista kopiot ja ilmoitin muutenkin, että olen lähettänyt ripsivärin takaisin. Seurasin lähetysseurannasta, milloin paketti saapui perille Englantiin ja odottelin tämän jälkeen varmaan lähemmäs pari viikkoa, mutta en saanut mitään vastausta tai rahojani takaisin. Lopulta otin yhteyttä jälleen kerran asiakaspalveluun ja sain vastauksen, että he eivät ole vielä ripsaria saanut takaisin ja, että minun pitää lähettää kopiot postin kuiteista. No pistin jo hieman kiukkuisempaan sävyyn viestiä, että näen kyllä lähetysseurannasta, että ripsiväri on ollut heillä jo yli viikon ja olen jo lähettänyt kuittikopiot ja saanut tästä sähköpostista vastaanottajan lukukuittauksen. No seuraavassa vastauksessa luvattiin jo rahat ripsiväristä takaisin, mutta pyydettiin lähettämään uudelleen kopiot postin kuiteista, tällä kertaa eri sähköpostiin. Lähetin kuitit uudelleen ja lähetin jo enemmän kiukkuisen sähköpostin, jossa kyselin, että miten on mahdollista, että sain edellisestä lähetyksestä jo lukukuittauksen ja he väittävät etteivät ole koko sähköpostia saaneet. Tämän jälkeen sain vastauksen, että minulle on hyvitetty postikulutkin. Lopulta rahani olivat tosiaan palautuneen reilu viikko sitten. Alunperin tein tilauksen 21.8. ja tilaus lähti samantien. Palautuksen tein 17.9., kun tilaus oli ensin lopulta saapunut ja olin odotellut vastauksia asiakaspalvelulta. 
Koko rumba vaati enemmän kuin 10 viestin lähettämistä asiakaspalveluun. Tuotteen palautuksen omilla pakkausmateriaaleilla ja omin varoin (ennen hyvitystä) ja lisäksi kahden kuitin skannaamisen ja kahteen kertaan lähettämisen. Asiaa hoiti LookFantasticin aspassa ainakin kolme eri henkilöä ja ainoastaan viimeisessä saamassani viestissä, jossa kerrottiin, että myös postimaksu on hyvitetty, pahoiteltiin koko tapahtumasarjaa ja vaivannäköäni. 
Voin sanoa suoraan, että en aio enää LookFantasticilta tilata, vaikka aiemmat tilaukseni ovat sujuneet ongelmitta, sillä asiakaspalvelun toiminta on hidasta ja muutenkin puutteellista ja viallisen tuotteen palautus on aivan liian vaivalloista. En ole koskaan millään muulla firmalla joutunut palauttamaan viallista tuotetta, vaan se on hyvitetty heti ja olen saanut pitää myös viallisen tuotteen. Tämä pätee sekä suomalaisiin että ulkomaalaisiin kauppoihin. LookFantasticin asiakaspalvelu ja toiminta on myös muualla saanut paljon kritiikkiä, joten en ole ainoa, joka heihin on pettynyt. Onko kukaan muu törmännyt ongelmiin LookFantasticin kanssa?




Ja sitten lyhyemmin niihin muihin sattumuksiin. Ensin ilouutiset: kadonnut Wet n Wildin Fuchsianista -huulipuna löytyi ja oli vielä hengissä. Se oli piiloutunut todella huolellisesti kansion väliin (johon se oli tippunut hyllystä). Turhaa syytin kissaa sen piilottamisesta siis :) Puna oli saanut pienen kolhun ja pinta oli vähän pölyinen, mutta pyyhinnän ja desinfioinnin jälkeen puna on taas elävien kirjoissa! Ja voin vielä kertoa, että katsoin kyseisen kansion väliin useamman kerran ennen kuin lopulta huomasin huulipunan, todella huolella sinne oli maastouduttu.



Kolmas sattumus on varsinainen loppukevennys ja oman blondiuteni vahvistus. Tilasin Lushin brittisivustolta muutaman tuotteen (joo, juuri sitä Snow Fairyä muun muassa) ja sain tilauksen mukana pienen näytepurkin Sympathy For The Skin -vartalovoidetta. Minä sitten useamman päivän ajan revin ja väänsin ja puristelin purkkia, mutta en saanut auki. Yksi kynsikin lohkesi tässä rytäkässä. No lopulta sitten Lemony Flutter -purkkia avatessa tajusin kokeilla kiertää tätä näytepurkinkin kantta ja johan aukesin :D Omaksi puolustukseksi voin sanoa vain, että kannessa oleva lippa on todella harhaanjohtava. Kuvittelin siis lipan vuoksi koko ajan, että purkissa on nostettava kansi. Ei ole aina helppoa olla blondi vai liekö johtunut humanistisesta koulutuksesta...

Bloggerin kuvan mössötys iski tännekin, sori en jaksa korjata. Kyllä siitä se lippa näkyy :)


Mitä kosmetiikkaan liittyvää tai muuta teille on viime aikoina sattunut?

p.s. Kvartsiharakka hiljenee nyt viikonlopun ajaksi, sillä rakas ystäväni tulee Ouluun vierailulle!


Briefly in English: This post is just about some mishaps involving cosmetics. I had to go through a lot of trouble to get refunded for a faulty mascara i ordered from LookFantastic. I had to send the mascara back to them and send more than 10 emails to finally get the refund. Also, i had to send the proof of postage twice to get compensated for the postage i paid to send the mascara back. I'm not going to order from LF anymore. Their customer service is too slow and bad altogether and there's just too much trouble i have to go through if i receive a faulty item. 
Good news is that i found a lipstick i lost a while ago. It had fallen inside a folder and only had a small dent and some dust on it :)
I don't know if i even dare to translate the third one. I received a sample of Sympathy For The Skin body lotion in my recent Lush order. I tried opening the jar several times with no luck... until, one day i realised the jar has a twist cap. I was trying to lift the cap since it has a small peak on it like most lift caps do. I'm a blond and sometimes it shows :D

6 kommenttia :

  1. No, huh, huh. Itselläni ei ole ollut Look Fantasticin kanssa toistaiseksi ongelmaa, mutta kyllähän tuo pistää ajattelemaan, jos joskus sinne tilausta tekee...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oli kyllä aivan naurettavaa tuo asiakaspalvelu ja sain todella tehdä töitä, että sain rahat takaisin. Trustpilotin arvosteluja kun käy lukemassa, niin huomaa etten oo ainoa, jolla on viime aikoina ollut ongelmia LookFantasticin kanssa.
      Mulla on tosiaan aiemmat tilaukset mennyt kans ihan hyvin, mutta en enää ota riskiä, että saan jonkun viallisen tuotteen ja pitää taas alkaa tällainen rumba palautuksen kanssa.

      Poista
  2. Haha, pakko myöntää että mulle on sattunut ihan sama juttu Lushin näytepurkkien kanssa.. :D

    VastaaPoista
  3. Minulle kävi kerran LF:n kanssa niin, että kun ostin euroilla, ne veloittivat korttiani niin kuin olisin maksanut punnissa. Esim. tilaus oli 20€, ja he luulivat sen olevan 20£ joten veloittivat minulta 23,50€. En enää muista mikä summa se oikeasti oli, mutta eniveis liikaa. Minun piti skannata verkkopankista kuitti maksusta ennenkuin he palauttivat erotuksen. Olen kyllä tilannut pari kertaa sen jälkeen uudelleen ongelmitta mutta aina se taustalla muistissa on että tuon firman kanssa saa olla tarkkana.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oho, en oo koskaan kuullut, että noinkin vois käydä. Ne kai aina veloittaa punnissa sen hinnan, vaikka itse katsois hinnat euroina, mutta ei se eurohinta ja puntahinta sama voi olla.
      Mulla on kyllä luotto mennyt tuohon puljuun kokonaan ja siellä ei hirveesti taida olla mitään sellaista, mitä ei muualta saa, niin ostan mieluummin muualta.

      Poista