torstai 2. elokuuta 2012

Karvat pois!

Aloitan nyt elokuun ihan vaihtelun(kin) vuoksi kauneuteen, mutta ei meikkeihin, liittyvällä postauksella. Sain äidiltäni nimittäin kokeiltavaksi ihokarvojen poistoon tarkoitettuja  SmoothLegs -hiontalevyjä. Äitini oli tilannut jo ajat sitten hiontalevyt CityDealista, mutta ei ollut juuri käyttänyt niitä, joten lahjoitti ne minulle kokeiluun.




Levyjä löytyy pakkauksesta kahta kokoa. Isompi on tarkoitettu laajemmille alueille, esim. säärille ja pienempi vastaavasti pienemmille ja epätasaisille alueille, esim. kasvot ja bikiniraja. Mukana on myös kumiset vipat, joihin tarroilla kiinnittyvät hiontalevyt kiinnitetään. Mukana on siis useampi kappale levyjä ja ne vaihdetaan vippaan aina tehon heikentyessä.

Itse kokeilin innokkaana hiontaa, sillä en ole vielä löytänyt karvojenpoistomenetelmää, johon olisin täysin tyytyväinen. Omistan huonon epilaattorin, jolla kestää ikuisuus saada karvat pois sekä ihan perinteisen höylän, josta taas en pidä sen vuoksi, että onnistun aina saamaan sillä haavoja ja seuraavana päivänä tilalla on jo uusi sänki. Yleensä olen kuitenkin käyttänyt höylää, koska se on kuitenkin nopea tapa päästä karvoista eroon.

SmoothLegs -levyjä on tarkoitus käyttää puhtaalle ja kuivalle iholle. Iholla ei saisi olla edes kosteusvoidetta. Niillä hiotaan kevyesti painamalla ja pyörivin liikkein. Hiontalevy on täynnä pienen pieniä kristallihiukkasia, joiden olisi tarkoitus katkaista karva karvatupen juuresta. Lupauksena on tietenkin vielä, että karvat kasvavat takaisin ohuempina ja iho on hionnan jälkeen pehmeä kuin kuorinnan jäljiltä.

Olen nyt kokeillut hiontaa sääriin, kasvoille ja kädelle. Ensimmäisellä kokeilulla tuntui, että karvoja lähti jonkin verran, mutta kaikki eivät kyllä lähteneet. Seuraavilla kerroilla teho tuntui vain vähenevän, vaikka olin juuri ottanut uuden levyn käyttöön. Ihossani en huomannut mitään muutosta, en hyvässä enkä pahassa. Eli levyt eivät ärsyttäneet, mutta eivät kyllä pehmentäneetkään ihoa.

En tiedä olenko käyttänyt levyjä väärin tai ollut liian helläkätinen, mutta ainakin itselleni levyjen toiminta on ollut pettymys. Äitini tuntui olevan samaa mieltä, että levyt eivät juuri tehonneet. Koska minulla on nyt levyjä kuitenkin vielä paljon jäljellä, aion kokeilla niitä vielä lisää selvittääkseni, olenko tehnyt jotain väärin vai eivätkö levyt todellakaan toimi. Harmi, jos hionta ei tosiaan toimi, sillä menetelmä tuntuisi niin helpolta ja kivuttomalta vaihtoehdolta. Tällä hetkellä en kyllä valitettavasti voi hiontalevyjä suositella. Tarkkaa hintaa en osaa näille sanoa, mutta noin 20 eurolla olen nähnyt vastaavia aloituspakkauksia myynnissä ja lisälevypakkauksia noin 10 euron hintaan.

Onko joku kokeillut vastaavia tuotteita ja jopa saanut niitä toimimaan?

3 kommenttia :

  1. Mulla on kans ikuisuusongelma nuo ihokarvat. Vaaleasta karvoituksesta huolimatta jalat tuntuvat kasvavan piikkilankaa. Olen kokeillut noiden hiomaliuskojen sijasta kemiallisia karvan liottajia - ei mitään tehoa. Kotikäyttöiset vahat eivät myöskään revi kaikkia karvoja irti vaan aina pitää lopulta höylätä. Onkohan se höylä lopulta ainut keino päästä sileäksi...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on myös nimenomaan jaloissa tosi kovia, piikkisiä karvoja, vaikka muuten en nyt mitenkään hirveän karvainen ole ja olen vaalea.
      Vahoja käytin joskus tosi kauan sitten, mutta ne tuntuu tosi vaivalloisilta ja kivuliailta, vaikka muitelen, että toimivat mulle hyvin. Liottavia voiteita oon myös kokeillut, mutta eivät toimineet.
      Kunnollinen epilaattori voisi olla paras ratkaisu, mutta on sekin kivuliasta ja vie aikaa, sen lisäksi että siihen koneeseenkin pitäisi raskia sijoittaa rahaa.
      Saa nähdä löytääkö sitä joskus höylää paremman ratkaisun.

      Poista
    2. Mullekin se epilaattori taitaa olla ikuisuuden ostoslistalla. Aina miettii, että jos vähän vielä säästää ja markkinoille tuleekin joku parempi malli... :D

      Poista