maanantai 26. marraskuuta 2012

Päivän huonoin uutinen

Piti tulla positiivinen postaus, mutta toisin kävi. Saatte sen positiivisemman postauksen huomenna aamulla. Oli vain pakko jakaa tämä suru-uutinen. L'oréal ostaa Urban Decayn. Huoh, taas yksi merkki jota ei voi enää ostaa eläinkokeiden takia ja tällä kertaa vielä yksi minun ehdottomia suosikkeja. Minä yritän siis olla ostamatta sellaisiakin merkkejä, jotka itse eivät testaa eläimillä, mutta jotka omistaa yhtiö joka testaa. 
L'oréal on juuri tämän vuoksi inhokkini, että se ostaa sellaiset yhtiöt, jotka eivät testaa eläimillä ja pilaa ne ainakin minun silmissäni näin. Esimerkiksi Body Shopin tuotteiden oston olen joutunut L'oréalille myymisen takia lopettamaan. En siis tiedä tuleeko UD pysymään itsessään eläinkokeettomana, mutta joka tapauksessa UD:n osto tarkoittaisi jatkossa L'oréalin kannattamista ja sitä en halua tehdä.

Tosi pettynyt olen tähän uutiseen, enkä olisi uskonut Urban Decayn tekevän tällaista päätöstä varsinkaan sen kohun jälkeen, joka syntyi kun UD aikoi alkaa myymään Kiinassa. Raha näköjään vei nyt lopulta voiton. UD kyllä tulee varmasti menettämäänkin paljon asiakkaitaan tämän vuoksi. Alla vielä linkki uutiseen...

http://online.wsj.com/article/SB10001424127887324469304578142314233384212.html#articleTabs=article

4 kommenttia :

  1. Voi kökkö :( Meni kyllä vähän hohto UD:en, kun jaoit tämän uutisen! Enkä kestä sitä että Lorkku omistaa kohta kaiken..

    VastaaPoista

  2. Kuluttajat ovat kumman nukuksissa eläinkokeiden suhteen, onko kyse tietämättömyydestä, vai siitä että ei välitetä?
    Uusi tuttavuuteni Inglot ei testaa tuotteitaan eläimillä, eikä myöskään ole Lorealin omistuksessa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen huomannut itsekin, että eläinkokeista ei kovin paljoa tiedetä. Sitä en osaa sanoa, että onko kyse tietämättömyydestä vai välinpitämättömyydestä, luultavasti molemmista ja riippuu tietenkin ihmisestä.

      Inglotia olen itsekin pari kertaa ostanut ja pidän tuotteista todella paljon. Hyvä, että edes jotain eläinkokeettomiakin vaihtoehtoja on. Inglot on sellainen merkki, jota toivoisin tulevan laajemminkin myyntiin Suomessa. Netistä tietenkin voi tilata kuka vaan, mutta liikkeitäkin olisi mukava saada muuallekin kuin pääkaupunkiseudulle :)

      Poista