maanantai 27. helmikuuta 2012

Peittoa silmän alle

Kovasti minä aina yritän tummia silmänalusiani peitellä, mutta ei ole vielä sellaista ainetta vastaan tullut, jolla tämä kunnolla onnistuisi. Kerran huonosti nukutun yön jälkeen kaverini kommenttikin oli minulle, "Sulla on kyllä mahtavan tummat silmänaluset!", ja silloinkin minulla oli kyllä meikkiä niissä...Eikä minulla tarvitse olla alla huonosti nukuttua yötä, vaan silmänaluset ovat aina enemmän tai hieman vähemmän tummat.

Uusin tuotekokeiluni silmien alle on Lumenen uusi Beauty Base Dark Under Eye Concealer -peitevoide. Ostin voiteen Anttilasta, kun se nyt oli tarjouksessa hintaan 9,90e. Normaalihinta on noin 12,90 - 13,90e, ja tuubissa on 7ml tuotetta. Stockmannilla Lumenen esittelijä kehui minulle tuotetta ja sen pigmenttisyyttä. Alla pari lainausta tuotteen kuvauksesta Sokoksen verkkokaupassa:

"Aprikoosin sävyinen Lumene Beauty Base Peitevoide Tummille Silmänalusille peittää täydellisesti tummat silmänaluset sekä muut ihon pikkuvirheet kuten katkenneet verisuonet, mustelmat ja tatuoinnit."
"Iho tuntuu raikkaalta ja kevyeltä, eikä meikkiä tarvitse miettiä päivän mittaan, vaan sen pysyvyyteen voi luottaa."



Aika kovat ovat lupaukset...Olen nyt kokeillut peitevoidetta muutaman kerran.  Tuote levittyy ihan mukavasti silmien alle, ja siinä tuntuu olevan hyvin pigmenttiä. Aluksi tuote näkyy vaaleampana iholla, mutta kun sen levittelee kunnolla, häivyttyy se ainakin minun ihooni täydellisesti. Sävy on siis hyvä, mutta valitettavasti tämäkään tuote ei peitä silmänalusiani toivomallani tavalla. En tiedä mihin ne pigmentit häviävät vai olenko minä vain toivoton tapaus, jolle tarpeeksi tujua tavaraa ei ole olemassakaan. Yksi syy, miksi voide ei toimi minulla kunnolla, voi olla se, että omat silmänaluseni tuntuvat olevan enemmän punertavat kuin siniset, ja tuote aprikoosin sävyisenä neutralisoi paremmin sinisiä sävyjä.

Vasemmalla peitevoide osittain häivytettynä, oikealla nokare voidetta

Tänään minulla oli silmien alla BB -voidetta, kyseistä Lumenen peitevoidetta, Everyday Mineralsin mineraalimeikkipohjaa sekä Everyday Mineralsin extrapigmenttistä Multi-Intensive Concealeria. Hurja määrä meikkiä silmien alla, mutta tästä huolimatta tummat silmänaluseni paistoivat kaiken läpi. Kaiken lisäksi vanhuus alkaa minuakin painaa, ja silmien alle on viime vuosina hiipinyt juonteita, joita ei mielellään meikillä ainakaan korostaisi. Juuri tämän takia mikään Joe Blascon tuotteiden tyyppinen, paksu voidekaan ei houkuta, ja lisäksi Blascon tuotteet ovat vielä hintaviakin. Mitähän tässä vielä keksisi yrittää. Valokynääkään en ole koskaan oppinut käyttämään, sain sillä aina vain korostettua silmäpussejani, vaikka kuin yritin laittaa sitä vain tummimpaan varjokohtaan.

Tämän tilityksen jälkeen voin todeta, että toinen Sokoksen sivuilta lainattu kohta sentään pitää aikalailla paikkansa. Peitevoidetta ei mitenkään tunne iholla päivän mittaan eikä se sieltä ole mihinkään minulla hävinnyt. Tottakai tuote myös vähän häivyttää silmieni alusia, ei vain minulle riittävissä määrin. Hieman vaaleammat silmänaluset onnekkaasti omaavalle Lumenen peiteaine on varmasti oikein toimiva tuote. Lopputulos on siis, että mikäli kaipaat kohtuu määrän peittoa silmiesi alle, erityisesti taistelemaan sinisyyttä vastaan, osta ihmeessä Lumenen tummien silmänalusien peiteaine. Suhteellisen edullinen hinta, mukava koostumus, ja kelpo määrä pigmenttiä siinä on. Jos taas olet samanlainen kuin minä, (eli normaalisti näytät siltä ettet ole pariin yöhön nukkunut, ja silloin kun et ole oikeasti nukkunut, näytät lähinnä haudasta nousseelta) voit ehkä jättää tämän tuotteen väliin.

Tässä silmäni alla pelkästään Lumenen voide. Tilanne oikeasti kyllä pahempi kuin kuva antaa ymmärtää. En korvaa kuvan aiheuttamia henkisiä kärsimyksiä :)
Minä jatkan taistelua silmänalusiani vastaan, ostin juuri uuden silmänympäryvoiteenkin. Jatkan Lumenen peiteaineen käyttöäkin, sillä ei se ole sen huonompi silmieni alle kuin muutkaan tämän hetkiset peiteaineeni. Päivitän blogiini tilannetta ja mielipidettä peiteaineesta, mikäli se jostain syystä muuttuu!


Postauksen tuote ostettu itse ja mielipiteet siitä omia. En saa mitään hyvitystä tekstin linkkien käytöstä. Tietääkseni Lumene ei testaa eläimillä!

Ei kommentteja :

Lähetä kommentti